Jag vet inte om det är jag som har för höga förväntningar eller om byrån jag anlitat inte vet vad de gör… Jag driver en liten webbutik och tänkte att en digital marknadsföringsbyrå skulle hjälpa mig att få fler kunder. De satte upp annonser på Google och Facebook, men jag ser knappt någon skillnad i försäljningen. De pratar om "varumärkesbyggande" och "långsiktiga effekter", men just nu känns det mest som att jag betalar för ingenting. Är det bara jag som har det så här?
top of page
För att testa den här funktionen, besök din livesida.
Redigerad: 30 jan.
Värt det eller slöseri med pengar?
Värt det eller slöseri med pengar?
2 kommentarer
Kommentarer (2)
bottom of page
Jag tror att många småföretagare går in i det här med för höga eller fel förväntningar. Digital marknadsföring funkar, men det kräver tid, rätt strategi och framför allt att du jobbar med rätt människor. Byråer som bara sätter upp generiska annonser och hoppas på det bästa är värdelösa. Det handlar inte om att spendera mer pengar, utan om att spendera dem smart. Man måste testa, analysera och justera konstant – annars kan du lika gärna elda upp budgeten direkt.
Jag var exakt där du är nu! Första byrån jag anlitade snackade mest om "synlighet" och "räckvidd", men det gav inget. Sen bytte jag till en som fokuserade på faktiska resultat – de analyserade min målgrupp, testade olika annonser och optimerade löpande. Först då började jag se fler köp. Kolla upp https://a1media.se/, de hjälpte mig att vända det här och verkligen få tillbaka det jag investerade. Viktigast är att ställa krav på tydliga rapporter och konkreta siffror, annars kastar du bara pengar i sjön.